Warunki gwarancyjne
ALANAD Adrian Breś (dalej Gwarant) gwarantuje, że produkty marki AD zostały stworzone i wyprodukowane z najwyższą starannością oraz dbałością o jakość. Priorytetem firmy jest zapewnienie produktów, które przy prawidłowym użytkowaniu, będą spełniać oczekiwania konsumentów i służyć niezawodnie przez wiele lat.
Poniższe warunki gwarancyjne obowiązują dla produktów marki AD zakupionych i zamontowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Gwarancja udzielana jest konsumentom tj. końcowym użytkownikom produktów, którzy dokonali zakupu produktu w celach niezwiązanych z własną działalnością gospodarczą lub zawodową.
Niniejsza gwarancja na sprzedany produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień konsumenta z tytułu rękojmi określonego przepisami Kodeksu Cywilnego.
- wady ukryte produktu, które nie zostały ujawnione podczas zakupu produktu lub w okresie trwania gwarancji;
- przebarwienia materiału nie wynikającego z jego struktury;
- niezgodność z wymiarami produktu, które są większe od dopuszczalnej tolerancji.
Produkty marki AD objęte są następującą ochroną gwarancyjną:
4.1 Wanny akrylowe – 10 lat
4.2 Umywalki i akcesoria z kamienia naturalnego – 25 lat
4.3 Armatura łazienkowa – 10 lat na trwałość korpusu
4.4 Pozostałe produkty i części zamienne w tym głowice termostatyczne, deski WC, syfony, powłoki korków – 2 lata (nie dotyczy elementów podlegających naturalnemu zużyciu w trakcie eksploatacji).
4.5 Części ruchome (mechanizm klik-klak, zawiasy do deski WC) – 1 rok
Gwarancja dotyczy produktów zakupionych od dnia 01.01.2020 r.
- Konsument przed zgłoszeniem reklamacji powinien sprawdzić czy wada nie jest wadą montażu, nieodpowiedniego przechowywania, użytkowania czy konserwacji danego produktu.
- Zgłoszenie reklamacyjne składa konsument uprawniony z dokumentu zakupu.
- Wszelkie wady produktu powstałe w okresie gwarancyjnym konsument powinien złożyć na adres email Gwaranta serwis@alanad.pl lub przesłać zgłoszenie w formie pisemnej do sprzedawcy, u którego produkt został zakupiony.
- W treści zgłoszenia reklamacyjnego należy zawrzeć następujące informacje: data zgłoszenia reklamacji, dane osobowe konsumenta (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail), oraz dane dotyczące reklamowanego produktu (nazwa produktu, data zakupu, dowód zakupu, opis uszkodzenia, dołączone zdjęcia lub filmy prezentujące wadę oraz informacje dotyczące momentu, kiedy i w jakich okolicznościach wada została zauważona).
- Konsument jest zobowiązany zgłosić wykryte wady produktu niezwłocznie po ich ujawnieniu, jednak nie później niż w terminie 2 tygodni od ujawnienia wady.
- Gwarant zobowiązuje się do rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego w ciągu 14 dni roboczych od momentu jego otrzymania.
- W przypadku potrzeby przeprowadzenia serwisu na mocy niniejszej gwarancji, konieczne jest zapewnienie Gwarantowi lub upoważnionym przedstawicielom firmy dostępu do produktu w miejscu jego instalacji.
- Jeżeli nie jest możliwe dokładne sprawdzenie produktu na miejscu montażu, konsument powinien odpowiednio przygotować produkt do wysyłki zabezpieczając go dokładnie na czas transportu, zgodnie z instrukcjami Gwaranta, i dostarczyć go pod wskazany adres.
- Gwarant nie dokonuje zwrotu kosztów nie uzgodnionych z Gwarantem a poniesionych przez konsumenta, w szczególności kosztów demontażu, wysyłki, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Gwarant zobowiązuje się do nieodpłatnej naprawy produktu wadliwego lub wymiany na wolny od wad w terminie uzgodnionym z konsumentem. Jeśli w chwili zgłaszania wady dany produkt nie jest już produkowany, to Gwarant zastrzega sobie prawo do dostarczenia produktu podobnego o zbliżonych parametrach do produktu wadliwego. Okres gwarancji rozpoczyna się od nowa, tj. od momentu wymiany produktu.
- Koszty transportu wadliwego produktu, po uznaniu reklamacji, zostają pokryte przez Gwaranta.
- W przypadku reklamacji, które zostaną uznane za nieuzasadnione, wszystkie koszty związane z obsługą roszczenia zostaną poniesione przez konsumenta.
- Gwarant zastrzega sobie prawo do odrzucenia reklamacji, jeśli którekolwiek z powyższych wymogów nie zostaną spełnione, lub jeśli informacje dostarczone przez klienta są nieprawdziwe, niekompletne lub nieczytelne.
Odpowiedzialność z tytułu gwarancji zostaje wyłączona w przypadku:
6.1 Uszkodzeń mechanicznych powstałych na skutek montażu, demontażu czy niewłaściwego użytkowania produktu.
6.2 Uszkodzeń powierzchni na skutek używania niewłaściwych środków chemicznych.
6.3 Zmian na powierzchni produktu powstałych na skutek działania wody z wodociągów z dużą ilością wapnia lub zasolenia.
6.4 Wad nieistotnych, tzn. takich które pozostają niewidoczne po zamontowaniu produktu i nie mają wpływu na jego wartość użytkową.
6.5 Naturalnego zużywania się produktu w trakcie eksploatacji, np. wymiana uszczelek itp.
6.6 Towarów zakupionych w obniżonej cenie, z wyprzedaży czy z ekspozycji.
6.7 Szkód wynikających z niewłaściwego użytkowania, w tym między innymi: używania produktu do celów innych niż przeznaczone; korzystania z produktu w sposób niezgodny z obowiązującymi normami technicznymi lub bezpieczeństwa; nieprzestrzegania instrukcji użytkowania i pielęgnacji; ekspozycji produktu na zewnątrz budynków.
6.8 Szkód wynikających z niewłaściwego przechowywania produktu przed jego montażem, w tym między innymi: przechowywania produktu w pozycji pionowej czy przechowywania produktu w bardzo niskich lub bardzo wysokich temperaturach.
6.9 Szkód powstałych w całości lub w części na skutek zdarzeń losowych i klęsk żywiołowych.
6.10 Wad powstałych na skutek niewłaściwego zabezpieczenia wyrobu na czas prowadzenia prac budowlanych.
6.11 Szkód wtórnych lub przypadkowych, strat lub kosztów innych niż sam produkt, w tym m.in. uszkodzeń innych produktów lub instalacji, które mogą być niezbędne do naprawy lub wymiany produktu AD objętego niniejszą gwarancją, za które odpowiada wyłącznie klient.
6.12 Szkód, które mogą powstać w wyniku wady ukrytej w tym okresie, w którym roszczenie jest przetwarzane, a także przez cały okres, w którym produkt jest zastępowany. Wyłączenie to obejmuje, między innymi wszelkie szkody, w tym utratę zysków, wpływającą na działalność np. handlową lub tylko czynności życiowe, które klient, nabywca produktu lub jakakolwiek strona trzecia może ponieść.
6.13 Ingerencji w produkt (naprawy, przeróbki) dokonanej przez osoby, które nie są autoryzowanymi serwisantami Gwaranta, lub zastosowaniu nieoryginalnych części.
6.14 Różnic w kolorze, grubości i strukturze produktu.
6.15 Pęknięcia czy kruszenie się produktu, które nie jest spowodowane wadą samego produktu. Głównymi przyczynami pękania kamienia są skrobanie, stukanie lub uderzenie w materiał, z którego wykonany jest produkt marki AD.
Warunki gwarancyjne obowiązują od 01.10.2023